Notice: Undefined variable: menu in /www/dev/motoprofi.inweb.hu/templates/pages/page.tem on line 440
MOTOPROFI | Több, mint motorozás. Elmélet, gyakorlat, vezetéstechnika. Máté György motoros oktató.
ESEMÉNYNAPTÁR
2016 Február
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29

Oktatás


Máté György motoros oktató vagyok, 1962-ben születtem Budapesten. Gyermekkorom óta vonzódom a kétkerekű járművekhez, így szabadidőmnek szinte minden percét a biciklizésnek szenteltem. A Gellért-hegyet naponta többször leküzdve fejlesztettem készségeimet, mígnem tizenkét éves koromban a kerékpárt leváltotta a motor (pontosabban: a Riga moped), és ekkor vette kezdetét a motorsport iránti rajongásom, mely mindmáig töretlen. Kevésbé a száguldás és gyorsasági versenyek vonzottak, mint inkább a terepmotorozás kihívásai. Így léptem már tizenéves koromban rajthoz különböző Enduro-motoros kategóriákban, ahol számos sikerre tettem szert.

A motorozás köztudottan egy szenvedély, amely ha az embert "megfertőzi", soha többé nem engedi el. Így történt ez esetemben is - a mai napig ízig-vérig Enduro motoros vagyok, és szerencsémre foglalkozásommá tehettem hobbimat: közel nyolc éve dolgozom motoros oktatóként. A tanításban kiemelt hangsúlyt fektetek a fokozatosság elvére. Azaz: a motor és a motorozás iránti alázatra intve és önmagunk túlértékelésétől óvva próbálom tanulóimmal a sportág valódi szépségeit megismertetni és megszerettetni. Gyakran visszatérő "refrénem" értelmében (jól) megtanulni motorozni egy élet is kevés; jómagam is folyamatosan tanulok, csiszolom-finomítom a tudásom és készségeim.

Pár éve motoros barátaimmal együtt szerveztem egy terepmotoros túrát az Egyesült Államokban, mely során bejártuk a nevadai  sivatagot és Kalifornia szebbnél-szebb területeit, nem kevés kihívással megbirkózva. A túra embert próbáló volt, mind a motorozás, mind az időjárás (extrém hőmérséklet-ingadozások), mind a terep (úttalan utakon, kaktuszok és kiszáradt folyómedrek közepette), mind a közösségformálás szempontjából. Sok tapasztalattal gazdagodva tértem haza, melyeket azóta is megosztok tanulóimmal mind a jogosítványos képzés, mind a vezetéstechnikai training-ek során.

A'propos, vezetéstechnikai training... A motoros jogosítványos képzés igencsak korlátozott terjedelme miatt szükségesnek láttam a vezetéstechnikai training-ek bevezetését, quasi "kiegészítőként" az alap tananyaghoz.
 

Saját motorom egy Suzuki DRZ 400, kedvesen becézve "DoktorZéé", mellyel rendszeresen részt veszek ügyességi versenyeken, terepmotorozási gyakorlatokon, és különböző, akár oktatóknak szervezett vetélkedőkön.

Az elmúlt években közel 1.000 kezdő, és haladó motorosnak segítettem jogosítványt szerezni, és csiszolni tudását. A legnagyobb szakmai elismerést a sok-sok visszatérő tanulóm jelenti számomra. Jönnek a barátok, rokonok, ismerősök – volt diákjaim ajánlására. Rengeteg látogatást, telefont kapok különböző motoros kérdésekben. Ezúton is köszönöm bizalmatokat, és a megkereséseket!

Minden nap, minden oktatási órán és trainingen magam is fejlődök, tanulok valamit diákjaimtól, ami gazdagítja a tapasztalataimat és segíti további munkámat. Úgy gondolom, egy  motoros "soha nincs kész". Mindig van mit tanulnia, fejlődnie – erre egy élet kevés. Alázattal és tisztelettel kell kezelni a gépet, amit uralunk. Akik azt tartják, hogy már "mindent tudnak", és túlfeszítik tudásuk határait, általában sajnos nem élvezhetik sokáig ezt a gyönyörű hobbit.

Motoros üdvözlettel, azaz: "Széles utat, gumifákat!"

 

 

Belépés